Zaktualizawana koncepcja Dolnośląskiej Cyklostrady. Plany połączenia Chojnowa z Legnicą
Zarząd Województwa Dolnośląskiego kilka dni temu przyjął zaktualizowaną koncepcję sieci głównych tras rowerowych województwa dolnośląskiego. Oprócz połączenia Chojnowa i Złotoryi, znalazła się tam również koncepcja budowy drogi rowerowej z Chojnowa do Legnicy.
Dolnośląska Cyklostrada, o łącznej długości 2284 km, to 11 długodystansowych rowerowych tras głównych (2007 km, bez wariantów i odcinków dublujących) oraz 277 km tras prowadzonych po nieczynnych liniach kolejowych (trasy „kolej na rowery”).
- Pierwsza wersja koncepcji sieci głównych tras rowerowych Dolnego Śląska została uchwalona w 2018 roku. Od tego czasu zarówno projekt jak i plany jego wdrażania podlegały zmianom. Ostatecznie, na wiosnę br. skorygowana Koncepcja została poddana konsultacjom społecznym (trwającym od 7 maja do 20 lipca), w ramach których spłynęły 334 uwagi. Zarząd Województwa dokonał rozpatrzenia uwag i wniosków złożonych w ramach konsultacji Dolnośląskiej Cyklostrady - informuje Instytut Rozwoju Terytorialnego.
Pierwsza wersja zakładała połączenie Chojnowa i Złotoryi przez Zagrodno. W zaktualizowanej koncepcji znajduje się także rowerowe połączenie Chojnowa i Legnicy przez Goliszów, Niedźwiedzice, Miłkowice i Jezierzany.
W temat koncepcji dróg rowerowych czynnie zaangażowali się samorządowcy i działacze z terenu powiatu legnickiego. Zadowolenia z takiego obrotu spraw nie kryje radny Andrzej Tracz. - Decyzja w sprawie zmiany koncepcji CD pokazuje, że warto brać udział w konsultacjach społecznych. Mieszkańcy Chojnowa i okolic oraz samorządowcy są szczęśliwi, że wzięto pod uwagę ich głos w tak ważnej dla nich sprawie - zaznacza.
Budowa szkieletu rowerowych tras głównych, wzorem Małopolski i Zachodniego Pomorza ma stworzyć nową ofertę turystyczną i rekreacyjną, dzięki powiązaniu miejsc atrakcyjnych turystycznie na Dolnym Śląsku z głównymi ośrodkami osadniczymi. - Trasy staną się też elementem systemu transportu zeroemisyjnego w województwie poprzez dowiązanie do rozwijanej sieci stacji kolejowych – podniesie to efektywność i użyteczność inwestycji - czytamy w komunikacie IRT.
Mapa przebiegu DC dostępna jest tutaj
Komentarze
23:01
23:13
11:13
Odnośnie dróg rowerowych. Tu widać brak współpracy między gminą a miastem. Na początek można było wyrównać drogi szutrowe i polne oraz dobrze je oznaczyć oraz dogadać się z nadleśnictwem aby w lasach postawić znaki kierunkowe. I spokojnie były by trasy rowerowe między wioskami i miastem. Nie rozumiem dlaczego każda droga rowerowa musi być asfaltowa.
13:47
17:50
23:42
17:56