Co warto dołożyć jako gratis do zamówienia, aby zwiększyć lojalność klientów?
Data utworzenia: 29 styczeń 2018, 12:44 Wszystkich komentarzy: 0
Konkurencja w sprzedaży online nie śpi. Z tego właśnie powodu warto pracować nad zwiększeniem lojalności klientów poprzez większe zaangażowanie w komunikację, a także ładniejsze pakowanie przesyłek. Spójrzcie, w jaki sposób za pomocą kilku prostych trików i gratisów można przekroczyć oczekiwania swoich klientów i wywołać u nich pozytywne skojarzenia. Dodatki i gratisy do przesyłek mogą być opłacalnym elementem służącym do budowania trwałych relacji z klientami. To właśnie te relacje mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży.
Dlaczego warto dołączać do zamówień klientów coś ekstra?
Oto najważniejsze powody, dla których warto włożyć nieco wysiłku podczas przygotowywania paczek dla klientów:
- dodatki są tanie – prawie nic nas nie kosztują, a mogą przynieść wysoki stopień zwrotu z tej „inwestycji”;
- pozwalają spersonalizować przesyłkę i podejście do klienta – są bardziej osobiste niż zwykła paczka;
- umożliwiają realizację sprzedaży krzyżowej – ulotka czy drobny upominek mogą zachęcić do zakupu przedmiotu, o którym wiemy, że z dużym prawdopodobieństwem może spodobać się danemu klientowi;
- stanowią dobrą drogę do likwidacji mało popularnych produktów – za gratis może służyć drobny produkt, który z jakiegoś powodu nie cieszy się w sklepie dużym powodzeniem ze strony klientów.
Trik 1: kupon rabatowy
Kupon nie musi wiązać się z dużym upustem, w końcu po to prowadzimy sklep internetowy, żeby zarabiać. Rabat w wysokości 5% może skusić klientów do ponownego złożenia zamówienia.
Trik 2: próbki produktów
Sklepy kosmetyczne, perfumerie internetowe czy sklepy ze zdrową żywnością mają świetną okazję do zaprezentowania swoich produktów klientom właśnie poprzez dołączanie do zamówień próbek towarów. W ten sposób można w prosty sposób wprowadzić swoich odbiorców w nową linię produktową i zachęcić do ich przetestowania.
Trik 3: Kartka z podziękowaniem za zakup
Osobisty, odręcznie napisany i dołączony do paczki liścik zawsze robi dobre wrażenie. Pokazuje, że za firmą stoją prawdziwi ludzie, a przedsiębiorstwo ma po prostu ludzką twarz. Podziękowanie za zakup odwołuje się do emocji klienta i może zbudować u niego poczucie lojalności.
Trik 4: staranne opakowanie
Choć większość właścicieli sklepów internetowych skupia się na tym, aby paczka była szczelnie i bezpiecznie zapakowana, zupełnie odpuszcza sobie temat estetycznego pakunku. W dzisiejszej rzeczywistości jest to równie ważne. Warto zaopatrzyć się w firmową taśmę do pakowania, na której widnieje logo producenta. Można także nabyć papierowe torby, na przykład takie jak te ecobagnetwork.eu, w których będziemy umieszczać produkty przed ich włożeniem do paczki.