Do informacji Członków Spółdzielni Mieszkaniowej Młodość oraz Lokatorów
Data utworzenia: 11 wrzesień 2014, 08:39 Wszystkich komentarzy: 22
Do informacji Członków Spółdzielni Mieszkaniowej Młodość oraz Lokatorów
Szanowni Państwo,
W związku z zaistniałą sytuacją, tj: odwołaniem przez Radę Pana Prezesa Zarządu Spółdzielni Juliana Mrozika; odejścia na rentę Pana Władysława Sikora oraz pomówieniem Członków Rady o prowadzenie działalności konkrecyjnej pragniemy sprostować i wyjaśnić, iż:
Kwestionowane kandydatury członków Rady została poddana jawnemu głosowaniu, z uwzględnieniem opinii prawnej, która wyjaśnia, że nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Spółdzielni, osoba, która wynajmuje własny lokal zarówno mieszkalny jak i usługowy.
Obawy związane z obecnością w Zarządzie Spółdzielni osób wynajmujących lokale własnościowe są bezpodstawne, ponieważ podczas pełnienia kadencji w Radzie Spółdzielni dokładały one wszelkich starań, które miały przyczynić się do usprawnienia dziań spółdzielni, uwzględniając opinie i wnioski jej członków oraz lokatorów, a nie jak mają ostatnio miejsce pomówienia, o działania we własnym interesie oraz na szkodę spółdzielni i społeczności ;
Proponowane przez obecną Radę rozwiązania kierunkowane są na obniżenie kosztów, co wiąże się z rozwiązaniem umów z firmami zewnętrznymi, których utrzymanie wiąże się z dużo większym nadkładem finansowym, co obciąża członków rady oraz lokatorów. W związku z powyższym pragniemy dokonać zakupu własnego sprzętu, oraz przeszkolić zatrudnionych w Spółdzielni pracowników, co wpłynie na obniżenie opłat czynszach
poprzez obniżenie kosztów : dbałości o tereny zielone, utrzymania dbałości czystości w budynkach oraz obniżenie kosztu zużycia prąd na klatkach schodowych itd.
Dotychczasowo obowiązująca umowa zawarta za kadencji P. J. Mrozika z firmą zewnętrzną, w ramach utrzymania zieleni (w tym koszenia trawników i przycięcie żywopłotu) kosztowała lokatorów 14016,38zł netto za jedno koszenie, jednakże umowa obejmowała dwa zlecenia o łącznej kwocie 28032,76zł + VAT. Proponowane przez obecny, pełniący obowiązki zarząd propozycja zakupu własnych kosiarek i przeszkolenia zatrudnionego personelu, zmniejszyła by owe wydatki trzykrotnie.
-Lokatorów na koszty naraża również ciągłość umowy z firmą dbającą o czystość klatek schodowych, która opiewa na za 2013 r. na sumę 286098,50 zł, natomiast proponowane przez obecną radę rozwiązanie, związane z powierzeniem trzymania czystości zatrudnionym już pracownikom spółdzielni, wiązało by się z oszczędnością 99009,33zł.
Planowane jest obniżanie kosztów zużycia prądu na klatkach schodowych wiąże się z wymianą żarówek na energooszczędne, a przede wszystkim zamontowanie czujników ruchu, co przyczyni się do obniżenia kosztów z 63021,00 z roku 2013 o 1/2 minimum.
W związku z wyżej wymienionymi wyjaśnieniami oraz propozycjami pragniemy prosić Członków Spółdzielni oraz Lokatorów o umożliwienie wykazania się nowo powołanej radzie. Zdajemy sobie sprawę z istniejących niejasności, dlatego też jesteśmy do Państwa dyspozycji. Tych z Państwa, którzy złożyli głos za odwołaniem aktualnie działającej rady, prosimy o zapoznanie się z naszą argumentacją. Pragniemy również poinformować iż chcący wycofać swoje podpisy za odwołaniem Rady mogą to uczynić składając oświadczenie o wykreśleniu ich z listy o zwołanie nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia.
Szanowni Państwo, odnosimy się z szacunkiem do decyzji podjętych przez ówczesnego Prezesa P. J. Mrozika, jednakże chcemy zwrócić Państwa uwagę, na alternatywne źródła oszczędności. Zależy nam na Państwa dobru oraz ścisłej współpracy. Spółdzielnia to WY, podejmujmy zatem razem konstruktywne decyzje.
Z poważaniem.
Rada Nadzorcza
Rada Nadzorcza
Komentarze
Przejdź do:
11 września 2014
10:27
10:27
no tak płaćcie dalej po kilkanaście tysięcy firmom za koszenie trawników , polersowi za niesprzątanie klatek to macie zapewnione że wywiozą zarząd na taczkach :) w Chojnowie jest sporo mieszkańców bezrobotnych którym można zlecić te prace i wyjdzie to na dobre dla spółdzielni i dla mieszkańców
11 września 2014
19:54
19:54
no, tak jak się ,wszystko wali ,to spółdzielcy ratujcie,,żadnej litości ,ten POstkomunistyczny twór musi zdechnąć i to jak najszybciej,bez żadnej litości
11 września 2014
21:47
21:47
właśnie teraz to chyba trochę za późno na myślenie do rady obecnej osobiście nic nie mam , ale skoro zdecydowaliśmy się na wspólnotę w naszym budynku to nie będziemy się cofać do tzw. komunistycznych rządów które sprawowane były przez tych co odeszli w tym i poprzednim roku poprostu za długo naszymi pieniędzmi rządzono a my nie mieliśmy prawa głosu. Więc nie ma się co dziwić dlaczego ludzie mają dość spółdzielni zresztą pokazała ile przez 24 lata zrobiła w naszym budynku - więc teraz nie ma potrzeby ludzie sami sobie poradzą
12 września 2014
10:12
10:12
tak samo jak ze "Spółdzielnią" poradzą sobie mieszkańcy z Radą Miejską podczas wyborów, za długo juz były komunistyczne rządy i nie słuchano mieszkańców , za dużo było wydawania na lewo i prawo naszych pieniędzy nie pytając nas o zgodę, basta. Do wyborów ruszą młodzi i nikt nie odda głosu na darmozjadów. przez 12 lat nie zrobili dla miasta nic jak prezes dla spółdzielni.
12 września 2014
17:46
17:46
Autor,proszę nie manipulować!kto to jest ,,Rada Nadzorcza"?pan i kto z 9-ciu Członków?
12 września 2014
20:52
20:52
rozwiązać spółdzielnię - najlepsza opcja !
12 września 2014
22:18
22:18
Czy dobrze rozumiem ze planujecie powierzyć sprzątanie klatek,mycie okien,zamiatanie chodników,sprzątanie placów zabaw i terenów zewnętrznych,grabienie liści,zimom odśnieżanie obecnie zatrudnionym w spółdzielni pracownikom(elektrykowi,hydraulikowi i td. i paru sprzątaczkom w wieku przedemerytalnym które mają swoje objekty)?Ałe ich też trzeba przeszkolić,i kiedy mają to robić,po godzinach kiedy już wykonają swoje obowiązki?Czarno to widzę.
13 września 2014
10:17
10:17
Mysie klatek w wielu wspólnotach rozwiązano w prosty sposób. Myją je sami lokatorzy, każdy swój fragment klatki schodowej z danej kondygnacji. Zajmuje to dosłownie 20 minut. A tym co się nie che być w grafiku i to płacą za środki czyszczenia określoną kwotę i tyle. Mamy z z głowy koszty mycia. Inny sposób to po prostu opłaca się chetną sasiadkę co deklaruje sie sprzątać klatkę schodową. PRz przeicetnej liczbie 10 mieszkań na klatke, miesiecWzna opłata 15 zł od każdego daje zarobek komuś na poziomie 150zł miesiecznie, 4 klatek 600zł. Ale nie ma co sie oszukiwać wspólnota przy tak zaniedbanej spóldzielni to najlepsze rozwiązanie, szczególnie dla tych budynków w lepszym stanie, bo tworząc wspólnotę kasa z funduszu remontowego idzie już na ich konto, a nie na potrzeby innych budynków które czekają w kolejce
15 września 2014
20:00
20:00
Prawo Spółdzielcze,Statut obowiązuje!1/wykonać ,,Postanowienie"Sądu z dnia 06.08.2014 r.2/Zapoznać się ze,,Stanowiskiem"Regionalnego Związku Rewizyjnego w Zielonej Górze z dnia 12.06.2014 r.3/,,Opinia"Kancelari Prawnej z dnia 05.06.2014 r. jest tylko opinią nie oddającą stanu faktycznego p.działalności konkurencyjnej,4/nie występować we własnej sprawie z pozycji:członka zarządu,członka Rady Nadzorczej i,,Właściciela lokalu" w nieruchomości spółdzielni,5/nie powoływać się na Radę Nadzorczą bez nazwisk popierających,6/p.działalność w poprzedniej Radzie była również ,,nielegalna"za co winę ponoszą ówcześni członkowie rady,
Przejdź do:
Dodaj Komentarz
Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz.
09:48