Powiatowy Rzecznik Konsumentów wznawia dyżury w Chojnowie
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Tomasz Strojek informuje o wznowieniu dyżurów zewnętrznych na terenie powiatu legnickiego. Konsultacje odbywać będą się przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.
29 czerwca Powiatowy Rzecznik Konsumentów spotka się z mieszkańcami gminy wiejskiej Chojnów w budynku Urzędu Gminy. Na 31 lipca zaplanowano dyżury dla mieszkańców Chojnowa w Domu Schrama.
Poradnictwo obejmuje sprawy dotyczące m.in.: kupna, sprzedaży na odległość oraz poza sklepem, telefonii stacjonarnej i komórkowej, telewizji kablowej, cyfrowej, satelitarnej, usług kurierskich, usług pocztowych, kredytów konsumenckich, ubezpieczeń, usług turystycznych, usług budowlanych, dostawy energii elektrycznej, ciepła, wody oraz umów o dzieło.
Miejski Rzecznik Konsumentów w przypadku podejrzenia naruszenia praw konsumentów może podjąć interwencję w indywidualnej sprawie konsumenckiej, dążąc do polubownego zakończenia sporu, wytaczać powództwa na rzecz konsumentów lub wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawie ochrony interesów konsumentów. Warto pamiętać również, że Miejski Rzecznik Konsumentów nie może zajmować się sprawami, w których stroną jest np. gmina, czy też wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe - nie jest również właściwy w sprawach egzekucji prowadzonych przez komorników sądowych.