Chojnow.pl
Zapoznaj się z naszą Polityką prywatności
facebook twitter YT IG
Logowanie Rejestracja
REKLAMUJ SIĘ NA CHOJNOW.PL SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ BANERÓW I ARTYKUŁÓW SPONSOROWANYCH

Akcja pracowników Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów na ulicach Chojnowa

Autor admin
Data utworzenia: 21 sierpień 2019, 10:46 Wszystkich komentarzy: 2


Akcja pracowników Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów na ulicach Chojnowa

20 sierpnia na terenie miasta Chojnowa pracownicy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów prowadzili akcję skierowaną przeciwko nieuczciwym pokazom handlowym, jak również licznym pokazom pseudomedycznym reklamującym się jako bezpłatne badania medyczne.

Jest to akcja zainicjowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jak również konsekwencja wcześniejszych działań Miejskiego Rzecznika Konsumentów skierowanych do przedsiębiorców, ale jak wskazuje Tomasz Strojek, mimo że udało się skutecznie ograniczyć liczbę pokazów odbywają się ona nadal i zapewne będą się odbywać dopóki znajdą się chętni do uczestniczenia w pokazach. Apele były również kierowane za pośrednictwem masowych środków przekazów do mieszkańców Legnicy i powiatu legnickiego.

- Chcąc dotrzeć z przekazem do szerszego grona mieszkańców, jeździmy po całym powiecie i rozmawiamy na ulicach z mieszkańcami, przekazujemy niezbędne informacje o przysługujących prawach konsumenckich mieszkańcom, jak również a może przede wszystkim ostrzegamy przed uczestnictwem w pokazach handlowych. Można nas spotkać na terenie wszystkich gmin powiatu legnickiego. W dniu dzisiejszym rozmawialiśmy z mieszkańcami miasta Chojnowa oraz Miłowic, jutro odwiedzamy gminę Kunicę oraz Prochowice, natomiast w piątek pojawimy się w Gminie Legnickie Pole i Rui oraz w Krotoszycach - zaznacza Miejski i Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Starsi konsumenci są często narażeni na nieuczciwe praktyki podczas sprzedaży na prezentacjach. Handlowcy wykorzystują ich problemy ze zdrowiem. Zapraszają na spotkania, których rzekomym celem są bezpłatne badania, a w rzeczywistości odbywa się tam sprzedaż produktów. Głownie seniorzy podczas pokazów ulegają manipulacją , wprowadzani są w błąd lub maja problemy z późniejszym odstąpieniem od umowy.

- Akcja UOKiK ma też przypomnieć, że w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa (np. na pokazach) zawsze obowiązuje zasada, że konsument może od niej odstąpić w ciągu 14 dni. Nie ufaj całkowicie zapewnieniom sprzedawcy – samodzielnie poszukaj w umowie informacji o tym, czy masz prawo odstąpienia od umowy. Jeżeli sprzedawca unika odpowiedzi na pytanie, namawia do podpisania kontraktu bez czytania – nie ulegaj presji. Obowiązuje to, co jest napisane w umowie, a nie zapewnienia sprzedawcy. Należy również pamiętać, że jeżeli już weźmiemy udział w takim pokazie, sprzedawca powinien poinformować nas o prawie do odstąpienia od umowy oraz wręczyć nam wzór oświadczenia, które pomoże nam tego dokonać. Jeżeli tego nie zrobi, to i tak formularz możemy sporządzić samodzielnie - czytamy w komunikacie rzecznika.

materiały prasowe / Miejski i Powiatowy Rzecznik Konsumentów



Komentarze

byłam w tym roku na takim badaniu zdrowia w Pałacyku na którym to chciano mi wcisnąć niemal na siłę kredyt na odkurzacz i gary które wygrałam w losowaniu , panowie byli bardzo nachalni i mocno zdenerwowani kiedy powiedziałam stanowcze nie
zgłoś komentarz
Witam,

Akcja jak najbardziej słuszna. Ale mam też mały apel do właścicieli lokali którzy wynajmują je na tego typu pokazy. Może zamiast o kilku złotych zysku, warto pomyśleć o tych oszukanych osobach i przed następną zgodą na wynajem zajrzeć we własne sumienie.
zgłoś komentarz

Dodaj Komentarz

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz.