Chojnow.pl
Nasza strona korzysta z plików Cookie. Czytaj więcej.
facebook twitter nk
Logowanie Rejestracja
  • Polish
  • English

A4 idzie do przebudowy. GDDKiA ogłasza przetarg na analizę trzech wariantów

Autor admin
Data utworzenia: 18 grudzień 2018, 12:06 Wszystkich komentarzy: 0


A4 idzie do przebudowy. GDDKiA ogłasza przetarg na analizę trzech wariantów

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na analizę trzech wariantów rozbudowy (bądź budowy) autostrady A4 na odcinku Krzyżowa-Wrocław. Ma być trzeci pas ruchu, pas awaryjny i mniejsza ilość węzłów... Nie wiadomo jednak, czy zmodernizowana droga zostanie poprowadzona tym samym śladem.

Autostrada A4 jest najdłuższą tego typu drogą w Polsce. Nasz dolnośląski odcinek (od Krzyżowej do Wrocławia) powstał przed II wojną światową, jako Reichsautobahn 9. Poniemiecka autostrada przetrwała bez zmian do lat 90. XX wieku. Pierwszy większy remont A4 w naszym regionie miał miejsce w 2005 roku - otwarto wówczas do użytku zmodernizowany fragment drogi pomiędzy Krzywą a Nową Wsią Legnicką, rok później nową autostradą można było dojechać już do Wrocławia.

Dlaczego więc zaledwie 13 letnia droga wymaga remontu? Obecna autostrada nie spełnia wymogów drogi najwyższej klasy - nie ma pasa awaryjnego, a poszczególne zjazdy i wjazdy (nie spełniające obecnych wymagań) znajdują się zbyt blisko siebie. Ponadto próżno szukać przy drodze punktów obsługi podróżnych.

A4 od lat dzierży niechlubny rekord w liczbie wypadków. Tylko w ubiegłym roku na drodze zginęły 33 osoby a 290 zostało rannych.

Ogłoszony przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przetarg dotyczy wyboru najlepszego wariantu przebudowy drogi. Celem GDDKiA jest poprawienie bezpieczeństwa i przepustowości autostrady pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową.

Pod uwagę brane są trzy warianty modernizacji A4:

1. Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);

2. Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;

3. Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.

Termin składania ofert przypada na 22 stycznia 2019 roku. Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą do druga połowa kwietnia 2019 roku. Wykonawca na realizację dokumentacji będzie miał 270 dni.


Komentarze

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj Komentarz

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz.